Dynamic Yoga Training Method

Dynamic Yoga is not a fixed system, it has no unique starting point, progression nor destination. yet it is based on the biomechanical properties generated by human dna. while this makes Xandravinyasa (the progressive sensitising of the joints into the flow of Xandranamaskar) the indispensable preparation for Suryavinyasa (the progressive opening of the joints into Suryanamaskar) which is the indispensable preparation for standing postures, inversions and backbends, there are many ways this progression can be initiated and varied. once the intelligence of the body has been accessed as a reliable guide to practice, repetition of spontaneous and varying namaskar sequences replaces this fundamental progression and practice becomes more and more individualised and unique in its inclusion of traditional and modified standing postures, balances, extensions, rotations, backbends, forward bends and inversions all introduced into the flow, and articulated, as much as possible by somatic rather than cognitive intelligence.

Méthode Pédagogique Dynamic Yoga

Dynamic Yoga n’est pas un système figé, il n’a pas un unique point de départ, ni une unique progression, une unique destination, mais il est basé sur les propriétés biomécaniques générées par l’ADN humain. Tandis que cela fait de Xandravinyasa (la sensibilisation progressive des articulations vers le flux de Xandranamaskar) la préparation indispensable de Suryavinyasa (l’ouverture progressive des articulations vers Suryanamaskar) qui est la préparation indispensable pour les postures debout, les inversions et les postures cambrées, il y a plusieurs façons par lesquelles cette progression peut être commencée et variée. Une fois que l’on peut accéder à l’intelligence du corps comme un guide fiable pour la pratique, la répétition de séquences spontanées et variables du namaskar se substitue à cette progression fondamentale et la pratique devient de plus en plus individualisée et unique dans l'inclusion de postures traditionnelles et modifiées debout, équilibres, extensions, rotations, postures cambrées, flexions en avant et inversions, toutes introduites dans le flux, et articulées autant que possible par l’intelligence somatique plutôt que par l’intelligence cognitive.